فایرفاکس موزیلا
 
Information Technology(فناوری و اطلاعات)

 

ویژگی‌ها

با گسترش وب و اهمیت بحث تبلیغات طراحان به فکر ایجاد صفحاتی افتادند که بدون خواست کاربر گشوده شوند. با استفاده از امکان pop-up blocker موزیلا، این صفحات امکان ایجاد مزاحمت را ندارند. این گزینه برای مرورگر قابل تنظیم است. یکی از ویژگی‌های موزیلا امکان گشودن چند صفحه در یک پنجره (tabbed browsing) است. این قابلیت به دلیل استقبال کاربران و همچنین کاربرد وسیع در مدت کوتاهی بین تمام مرورگرها شایع شد اما می‌توان موزیلا را از پایه گذاران آن نام برد. هرچند در نسخه‌های اولیهٔ این برنامه قابلیت tabbed browsing برای تعداد بالای صفحات امکان مدیریت آنها را سلب می‌کرد ولی در نسخه‌های اخیر به راحتی می‌توان با کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) مکان تب‌ها را مدیریت کرد. قابلیت RSS قوی این مرورگر، امکان پاک کردن آسان اطلاعات شخصی (tools->clear->private data)، امکان کشیدن و رها کردن متن به باکس جستجو، حمایت از SVG و CSS2 و CSS3 و JavaScript، حمایت از صفحات طراحی شده با فناوری نوین ای‌جکس (AJAX)، حمایت از قابلیت‌های ویژهٔ CMS‌های رایج، همکاری گسترده با شرکت‌های بزرگ مانند eBay و موتورهای جستجوی یاهو و گوگل و ده‌ها قابلیت سازگارانهٔ دیگر موزیلا را از جمع مرورگرهای آماتور جدا کرده و باوجود سادگی و محیط دوست داشتنی، آن را به یکی از Browser‌های پیشرفته بدل می‌کند. افزونه های مورد نیاز نصب شده و در حالت عادی غیرفعال است - اضافه شدن افزونه one-time - اضافه شدن نوار جستجوی توییتر Twitter - اولویت بندی جدید برای تقاضا در باز شدن زبانه های جدید - بهبود در اجرای مرورگر با سرعت فوف العاده - بهبود در عملکرد و در هنگام استفاده از عناصر آهنگ ها ویدیو ها - پشتیبانی CORS در دامنه های WebGL - پشتیبانی از منوهای HTML5 - پشتیبانی برای insertAdjacentHTML - بهبود و پشتیبانی برای نوشتن در زبان CSS و بسیاری زبان های دیگر - پشتبانی پیشرفته WebSocket - افزایش امنیت - افزایش سرعت بارگذاری Java - افزوده شدن صفحه New Tabs - و ...

 

توانایی شخصی سازی 

یکی از قابلیت‌های فایرفاکس امکان تبدیل آن به مرورگری به سلیقه هر فرد است. برای این کار فایرفاکس دو مورد را در نظر گرفته است.اول توانایی‌های مرورگر، دوم ظاهر آن.

شخصی سازی توانایی‌های فایرفاکس با کمک فایل‌هایی با حجم کم به نام افزونه (Extension) ممکن می‌شود. این افزونه ها در واقع تکه‌های کوچک برنامه‌اند که قابلیت‌های مختلفی را به این مرورگر می‌افزایند. تم‌های مختلف این مرورگر هم شخصی سازی ظاهر آن را راحت می‌کند.

 

پیکربندی [ویرایش]

برای سفارشی‌کردن فایرفاکس و تغییر تنظیمات داخلی مانند مکان پوشه بارگیری‌ها، صفحه آغازین، مدیریت رمزهای عبور و غیره، از منوی ابزار/ گزینه‌ها استفاده فرمائید. بخش گزینه‌ها، تنظیمات اصلی برای استفاده کاربران را در بر دارد.

پیکربندی فایرفاکس، شامل تمام تنظیمات داخلی فایرفاکس است و برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی به پیکربندی فایرفاکس در نوار نشانی این عبارت را وارد کنید: about:config

خواهشمند است پیش از انجام تغییرات در این بخش، از پروفایل خود پشتیبان‌گیری کنید.

 

فایرفاکس قابل حمل [ویرایش]

ميزان استفاده از مرورگرهای اینترنت ميان کاربران (به جزاینترنت اکسپلورر[۲۱]
     فایرفاکس      سافاری      اپرا      نت اسکیپ
     گوگل کروم      بقیه

John Haller فایرفاکس قابل حمل را به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی پروژه فایرفاکس نوشته‌است. این نسخه قابلیت اجرا شدن روی درایو‌های USB Flash و CD-ROM و همچنین درایوهای سخت خارجی و بعضی از پخش کننده‌های دیجیتالی موسیقی را دارد.تمام قابلیت‌های نسخه اصلی فایرفاکس در این نسخه هم موجود است و همچنین تمام افزونه های موجود هم با این نگارش سازگاری دارند. از ویژگی‌های این نگارش اجرای سریع آن روی دستگاه‌های USB است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 19:45
ALI MIRZAIE

درباره وبلاگ


سلام دوستان من علی هستم از این که از وبلاگ من دیدن میکنین ازتون متشکر هستم امیدوارم خوشتون بیاد!!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان everything و آدرس alijjon98.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->